۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳

استاندار چهارمحال و بختیاری:

۷۶ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری محقق شد

۷۶ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری محقق شد

شهرکرد_استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۶ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری طی یک سال محقق شده است.

غلامعلی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در دوره اول سفر رئیس جمهور به این استان بیش از ۲۲۰ مصوبه داشته ایم که قرار بود در ۳ سال تمامی این مصوبات تحقق پیدا کند اما با پیگیری‌هایی انجام شده ۷۶ درصد آن در یک سال محقق شد.

وی با اشاره به اینکه این سفر موجب توسعه و پیشرفت استان می‌باشد تصریح کرد: در این استان بیش از ۷۰۰ پروژه نیمه تمام وجود داشت که پروژه‌های تأثیر گذار باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شدند.

حیدری با بیان اینکه مهم‌ترین چالش استان چهارمحال و بختیاری مسئله آب است عنوان کرد: این استان بیش از ۱۱ درصد آب کشور را تأمین می‌کند که روی آن تمرکز کردیم و طرح جامع آب را با منابع و مصرف، با کمک وزارت نیرو تصویب کردیم.

وی به یکی دیگر از پروژه‌های مهم این استان اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر ۱۶ سال بلاتکلیف مانده بود و به دلایل مختلف سرعت لازم را نداشت که قرارگاه خاتم برای اتمام این پروژه ورود پیدا کرد و ظرف یک سال اخیر پروژه به اتمام رسید و در سفر دوم رئیس جمهور به این استان افتتاح می‌شود.

صعود ۸ پله‌ای چهارمحال و بختیاری در موضوع بیکاری

حیدری به مسئله بیکاری که بزرگ‌ترین مشکل استان است اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در این استان دوم بود که همین امر مشکلات و تبعات زیادی را به همراه داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته باعث شد هشت پله صعود کنیم و از رتبه دوم بیکاری به رتبه ۱۰ برسیم.

وی با اذعان بر اینکه در بحث صادرات محصولات این استان اقدامات خوبی ظرف یک سال گذشته انجام شده است گفت: صادرات غیر نفتی در این استان ۲۰ درصد رشد داشته است.

حیدری با بیان اینکه در حوزه راه روستایی و جاده‌های اصلی و چهار بانده این استان اقدامات شایسته ای انجام شده است تشریح کرد: جاده اصفهان_بروجن و لردگان_ ایذه یکی از جاده‌های ترانزیتی است که تردد بالایی دارد که برای آن اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و روی آن کار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما ۳۰ هکتار گلخانه در این استان داشته ایم گفت: در حال حاضر با اعتبارات تخصیص داده شده ۸۰ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که همین موجب اشتغال زایی برای مردم استان شده است.

استاندار چهار محال و بختیاری خاطر نشان کرد: ۴ هزار واحد روستایی و شهری در این استان آماده بهره برداری است که توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شوند و همچنین ۱۲ هزار قطعه زمین در راستای نهضت ملی آماده کلنگ زنی می‌باشد.

حیدری ادامه داد: چند قطعه زمین در راستای حمایت از جوانی جمعیت نیز در نظر گرفته شده است که به افراد دارای شرایط واگذار می‌شود.

کد خبر 5939458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha